Registration link

Registration of participant will be held on the afternoon of May 21.

After all HES-19 participant are welcome to welcome reception.

For registration fee click here.

Click Here to Register

Please, fill the form and provide invoice data.

VAT number mandatory for Italy and UE.

Social dinner is included for full and accompaying person fee and only for students that will partecipate to the summer school during the week before the Conference.

For any question send an e-mail to hes19@dii.unipd.it

PAYMENTS

Fees and optional services must be paid in Euro (€) to Sistema Congressi by credit card (Visa, Mastercard, Maestro, American Express, PayPal) or bank transfer. On-line payments are secured by Secure Socket Layer (SSL).

If you choose to pay by bank transfer:

Bank account holder name: Sistema Congressi s.r.l.
Bank account holder address: Via Trieste 26 – 35121 Padova, Italy – VAT: IT01934170281
Bank name: Intesa Sanpaolo
Bank address: Agenzia n. 7, Via Belzoni, Padova, Italy
Swift / Bic Code: BCITITMM
IBAN IT71R0306912123074000470028

Please specify the title of the Conference (HES 2019), your name and family name as a description of payment.

Please do not allow your bank to deduct the wire transfer fees assessed by your bank from our invoice amount. Make sure to provide extra funds to your bank to cover the originating transfer fees from your side. Personal or company cheques will not be accepted.

Please note that admission to the Conference cannot be guaranteed unless full payment has been received. Where payment is still pending or delayed, registrations will be automatically cancelled without prior notice.

​REGISTRATION CONFIRMATION

You will receive an e-mail from registration@sistemacongressi.com with the summary of the selected options and the total amount paid or due.

INVOICE

After receiving the payment, an invoice (both in xml and pdf format) will be sent to you.

** For employees of Italian Public Administration only – Solo per dipendenti della Pubblica Amministrazione Italiana

 Nel caso in cui il partecipante richieda l’intestazione della fattura alla propria Pubblica Amministrazione, è necessario seguire una delle opzioni qui di seguito:

1) per poter ricevere fattura intestata ad un ente pubblico ed emessa con scissione di pagamento o split payment (addebito dell’IVA in fattura alla P.A.) dovrà essere inviato tramite email direttamente dalla P.A. l’ordine di acquisto, riportante il codice univoco PA (Identificazione Pubbl. Ammin.) attribuito ad ogni singola unità organizzativa (UO), ed ogni altra eventuale informazione che l’Ente stesso ritenga necessaria ed opportuna per facilitare l’identificazione del pagamento del servizio come da norma della fatturazione elettronica.
2) per poter ricevere fattura intestata ad un ente pubblico ed emessa con esenzione IVA ai sensi dell’art. 10 del DPR 633/72 come modificato dall’art. 14, comma 10 della legge 24 dicembre 1993 n. 537, dovrà essere inviata tramite email, unitamente alla scheda di iscrizione, una dichiarazione scritta dalla P.A. (contenente tutti i dati fiscali dell’Ente, oltre al codice univoco PA) in cui si specifichi che il dipendente (indicare nome e cognome) è autorizzato a frequentare l’evento per aggiornamento professionale; oltre ad ogni altra eventuale informazione che l’Ente stesso ritenga necessaria ed opportuna per facilitare l’identificazione del pagamento del servizio come da norma della fatturazione elettronica.

IN MANCANZA DELLA DOCUMENTAZIONE RICHIESTA E SOPRA DESCRITTA NON POTRANNO ESSERE EMESSE FATTURE INTESTATE AD ENTI PUBBLICI; in questo caso il pagamento dovrà essere inclusivo di IVA e la fattura verrà intestata al partecipante.

 I dipendenti della Pubblica Amministrazione che richiedono l’intestazione della fattura con i propri dati personali devono invece effettuare la registrazione mediante l’apposita pagina sul sito della conferenza. In questo caso verrà applicata l’Iva.

For any question send an e-mail to hes19@dii.unipd.it